2022-2023 навчальний рік
Сценічні мистецтва
Мистецтво і техніка
Урок 32. Карнавал крокує континентами. (04.05.2023)
Урок 31. Електронна музика. (27.04.2023)
Час новітній створює красу
Урок 30. Сплетіння муз в единому акорді: кольоромузика. (20.04.2023)
Урок 29. "Телебачення: погляд у світ" (13.04.2023)
Наймолодша муза
Урок 28. "Образи анімації" (06.04.2023)
Урок27. "Кінематограф. Музика в кіно" (23.03.2023)
Мистецький дивосвіт
Урок 26. Перевір себе.
Урок. 25. "Східний театр" (09.03.2023)
У музичному театрі
Урок. 24. Музика свят і розваг. (02.03.2023)
Урок 23. Музичні та хореографічні ансамблі. (23.02.2023)
Урок 22. Там, де панує рух. Балет. (16.02.2023)
Урок 21. На оперній сцені. (09.02.2022)
Царство мельпомени
Урок 20. Ляльковий театр. (02.02.2023)Урок 19. Театр відчиняє двері. (26.01.2023)
Коли всі мистецтва разом
Урок 18. Цирк -мистецтво сповнене радості. (19.01.2023)
Урок 17. Музика і література: діалог мистецтв. (29.12.2022)
Мистецький дивосвіт
Урок 16. Перевір свої досягнення. (22.12.2022)
Урок 15. Музичні інтонації сходу. (15.12.2022)
Секрети фактури
Урок 14. Естрадний оркестр (08.12.2022)
Урок 13. "Срібні тембри духового оркестру" (01.12.2022)
Палітра тембрів і симфонія кольорів
Урок 12. "Путівник по симфонічному оркестру" (24.11.2022)
Урок 11. Тембри інструментів. (17.11.2022)
Урок 10. Битва хорів. (10.11.2022)
НАРОДНЕ МИСТЕЦТВО
Урок 8. Підсумкове заняття. (20.10.2022)
Урок 7. Тема уроку: "Мереживо східних мелодій"
(13.10.2022)
Ознайомтесь з темою уроку.
БАЛЕТ: Баядерка Индусский танец Людвиг Минкус
Танцор диско - Джимми Джимми (1982)
Японська народна пісня "Сакура"
Повторіть пісню "Реве та стогне Дніпр широкий"
(29.09.2022)
Урок 4. Тема : "Магічна стихія народних танців" (22.09.2022)
2. Розучіть пісню "Ой на горі та й женці жнуть"
Урок 3. Тема "Пісенна скарбниця" (15.09.2022)
Діти, пригадайте які українські народні пісні ви знаєте?
Як вам подобається їх виконувати - сольно, ансамблем чи хором, у супроводі чи без нього?
1. Ознайомтесь з темою уроку.
3. Виконайте завдання.
Свої відповіді надсилайте у вайбер.
Походження мистецтва.
Урок 2. Тема "Музика і театр стародавніх цивілізацій" 08.09.2022
1. Ознайомтесь з темою уроку.
2. Розучіть пісню О.Янушкевича "Веселкова пісня".
Відповідаємо на питання.
1. Як називається цей музичний інструмент?
2. До якої групи інструментів належить арфа? Вибері правильну відповідь.
1) щипкових інструментів
2) клавішних інструментів
3) струнних інструментів
4) ударних інструментів
Урок 1. Тема "Як
виникли музика і танець" 01.09.2022
1. Зробіть з підручних матеріалів музичний інструмент.
2. Розучіть 1 куплет пісні О.Янушкевича "Веселкова пісня".
Урок. Тема уроку "Музика і циркове мистецтво" , "Музика і хореографія"(26.05.2022)
Ознайомитись з темою уроку.
Розучити пісню "Крилаті гойдалки"
Урок. Тема уроку: "Музика в кіно" (19.05.2022)
1. Ознайомитись з темою уроку.
2. Виконати пісню "Наша родина"
Урок. Тема уроку "Музика в театрі" (12.05.2022)
1. Ознайомтесь з темою уроку.
2. Розучіть пісню "Наша родина"
Урок. Тема уроку "Музика і слово" (05.05.2022)
У сиву давнину музику й література становили єдине ціле. Період їх виникнення як окремих видів мистецтва визначити важко, однак протягом останніх тисячоліть музика та література розвиваються у тісному взаємозв’язку. Найяскравіше це простежується у вокальних жанрах: пісня (народна або професійна), романс, кантата, ораторія та ін. Тут важливого значення набуває характер взаємодії поетичної та музичної інтонацій, поетичний метр (тобто розмір вірша) і музичний ритм.
. Літературні сюжети або персонажі часто надихають композиторів на створення програмної музики. Прикладом взаємозв’язку музики й літератури також вважають прозаїчні та поетичні твори, в яких розповідається про реальну або уявну музику чи розкривається зміст конкретного музичного твору і його вплив на слухача.
Завдання. Прослухай романс український романс "Пізня осінь"- Яка музика звучала — вокальна чи інструментальна?
- Розкажіть про засоби музичної виразності романсу.
- Охарактеризуйте тембри співацьких голосів, які вам вдалося розпізнати. .
- Про що розповідав романс?
- Чи співзвучні у цьому творі музика та поезія? Обгрунтуйте свою думку.
Музичний словничокРоманс (у перекладі з іспанської — «романський») — одноголосний камерний вокальний твір з інструментальним супроводам.Бесіда про особливості жанру романсу.Романсами у середньовічній Іспанії називали світські пісні, які, на відміну від релігійних гімнів, виконували іспанською мовою, а не латинською.Розквіт романсу як синтетичного музично-поетичного жанру припадає на другу половину XVIII ст. у Німеччині, Франції. В українській ліриці романс поширився на межі ХІХ-ХХ ст.За формою романс подібний до пісні, але й має певні відмінності. У романсі допускаються відступи від основної мелодії, а приспів переважно відсутній. Пісня за характером може бути будь-якою, а романс — тільки ліричний.Цікаво знати, що за допомогою слова ми пізнаємо зміст пісні, романсу, оди. А в поєднанні з іншими мистецтвами література та музика утворюють нові складні жанри, у створенні яких беруть участь декілька мистецтв; опера, оперета, мюзикл, балет та інші.Виконання творчого завдання.
Завдання: розгляньте фотоілюстрації, розкажіть про те, що на них зображено. Поміркуйте, які саме види мистецтва поєднуються в балеті, опері та опереті
Оперета Опера БалетВиконання творчого завдання.Спробуйте свої сили в поетичній творчості. Складіть вірш, використовуючи подані слова: весна, зліта, квітуча, дітвора, прийшла, радіє, співа, душа, до сонечка.А тепер створіть таку мелодію до цього вірша, щоб у вас вийшов романс. Він має бути ніжним, ліричним або задумливим. Доберіть потрібний лад, темп, ритм. У кого з вас вийде найкраще? Ритмічна гра.
Завдання. Виконай пісню "Ми - майбутнє"
- Яка музика звучала — вокальна чи інструментальна?
- Розкажіть про засоби музичної виразності романсу.
- Охарактеризуйте тембри співацьких голосів, які вам вдалося розпізнати. .
- Про що розповідав романс?
- Чи співзвучні у цьому творі музика та поезія? Обгрунтуйте свою думку.
Музичний словничок
Романс (у перекладі з іспанської — «романський») — одноголосний камерний вокальний твір з інструментальним супроводам.
Бесіда про особливості жанру романсу.
Романсами у середньовічній Іспанії називали світські пісні, які, на відміну від релігійних гімнів, виконували іспанською мовою, а не латинською.
Розквіт романсу як синтетичного музично-поетичного жанру припадає на другу половину XVIII ст. у Німеччині, Франції. В українській ліриці романс поширився на межі ХІХ-ХХ ст.
За формою романс подібний до пісні, але й має певні відмінності. У романсі допускаються відступи від основної мелодії, а приспів переважно відсутній. Пісня за характером може бути будь-якою, а романс — тільки ліричний.
Цікаво знати, що за допомогою слова ми пізнаємо зміст пісні, романсу, оди. А в поєднанні з іншими мистецтвами література та музика утворюють нові складні жанри, у створенні яких беруть участь декілька мистецтв; опера, оперета, мюзикл, балет та інші.
Виконання творчого завдання.
Завдання: розгляньте фотоілюстрації, розкажіть про те, що на них зображено. Поміркуйте, які саме види мистецтва поєднуються в балеті, опері та опереті
Оперета
Опера
Балет
Виконання творчого завдання.
Спробуйте свої сили в поетичній творчості. Складіть вірш, використовуючи подані слова: весна, зліта, квітуча, дітвора, прийшла, радіє, співа, душа, до сонечка.
А тепер створіть таку мелодію до цього вірша, щоб у вас вийшов романс. Він має бути ніжним, ліричним або задумливим. Доберіть потрібний лад, темп, ритм. У кого з вас вийде найкраще?
Урок. Тема уроку "Музика та інші види мистецтва" (28.04.2022)
1. Ознайомитись з темою уроку.
2. Ознайомитись та розучити пісню "Ми-майбутнє"
Урок. Тема уроку "Звучить хор" (21.04.2022)
1. Ознайомитись з темою уроку.
Урок. Тема уроку "Світ вокальної музики" (14.04.2022)
1. Ознайомтесь з темою уроку.
2. Вивчіть веснянку "Прийди весно".
Урок. Тема уроку "Велике українське сімейство" (07.04.2022)
Ознайомтесь з темою уроку.
Вивчіть пісню "Червона калина"
Урок. Тема уроку "Симфонічна музика"
(31.03.2022)
1. Ознайомитись з темою уроку.
2. Виконати пісню "Чарівний смичок"
3. Розучити пісню "Червона калина"
Урок . Тема уроку "Грає ансамбль" (24.03.2022)
1. Прослухайте тему уроку.
2. Розучіть пісню "Чарівний смичок"
Урок 20. Тема уроку "Що таке непрограмна музика" (10.02.2022)
Повторіть пісню "Ми козаки"
Виконайте пісню караоке.
Урок 19. Тема уроку "Чи є сюжет у музиці?"(03.02.2022)
Прослухайте тему уроку та розучіть пісню "Ми - козаки".
Урок 15. Тема уроку "Давні українські зимові обряди" (16.12.2021)
Урок 9. Тема уроку "Історія народу в пісні" (11.11.2021)
Урок 8. Тема уроку "Музична скарбничка композитора" (04.11.2021)
Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь, як створюється музика композитором.
Для тих кому важко одразу заспівати караоке, пропоную пригадати пісню зі словами.
30.09.2021
Тема уроку "Як "рухається" музика"
Музика може "рухатися" в різних темпах. Пригадайте, як рухаються різні види транспорту.
Музика також має певну швидкість звучання. Із початком вісімнадцятого століття встановилося п'ять основних позначень темпу: дуже повільно- ларго (largo), повільно - адажіо (adagio), ходою (помірно) - анданте (andante), швидко - алегро (allegro), дуже швидко - престо (presto).
Темп - це швидкість, з якою виконується музичний твір. Темпи поділяються на повільні та швидкі.
Прослухайте
Й.С.Бах. Концерт №5 для фортепіано з оркестром фа-міно
Дж. Россіні "Тарантелла"
Тарантелла - один із найвідоміших італійських народних танців, поширений на півдні країни. Виконують його в парах, швидко і бадьоро.
- Які інструменти виконують основну мелодію в кожному творі?
- Охарактеризуйте швидкість мелодії у кожному творі, скориставшись запропонованим рядом слів: спокійна, рухлива, стрімка, стримана, дуже швидка, помірна, повільна. Які з них найбільше відповідають першому твору, а які- другому?
- Які танцювальні рухи можна виконувати під музику Й.С.Баха, а які- під Дж.Россіні?
- Який настрій у вас викликає музика кожного твору? Опишіть картини, які виникли у вашій уяві.
Дж.Россіні. Автобіографія
На мелодію твору завжди впливає ще один засіб виразності - ритм. Ритмічний рисунок міг бути чітким та гострим, чеканним та маршовим, вальсованим та плавним.
Ритм - це послідовність чергування і співвідношення тривалостей звуків і пауз у музиці. Засобом вимірювання ритму є метр.
Розглянь малюнки на яких зображено рух води. До якого малюнка можна підібрати музику в швидкому темпі, до якого - в повільному, а до якого - в помірному?
Розучування пісні. Г.Гладкова "Пісня про чарівників"
23.09.2021
Тема уроку "Що "живе" в музиці? "
Сьогодні спробуємо "зазирнути" в музику й подивитися, що ж в ній "живе" і з чого вона складається.
Головним виражальним засобом музики є звук. Музичний звук відрізняється від будь-якого іншого звуку чи шуму. Він є обробленим, тобто фіксованим за висотою та тривалістю. Звуки утворюють мелодію музичного твору.
Засоби музичної виразності, за допомогою яких створюється музика.
Найголовніше у творі - мелодія; саме вона визначає засоби виразності: лад, темп, динаміку.
Мелодія - одноголосне вираження музичної думки; основний елемент.
Лад- взаємозв'язок музичних звуків і їх злагодженість між собою. Найбільш популярні лади: мажор та мінор.
Гармонія - об'єднання звуків у співзвуччя (акорди ) та їхне послідовне звучання. Гармонія робить музику приємною на слух. До одного звуку приєднуються інші утворюючи цілі акорди.
Прослухайте музику.
Вольфганг Амадей Моцарт. Алегро із дивертисменту №11 для оркестру.
Дивертисмент - це інструментальний твір розважального характеру, що складається з декількох частин (переважно 4-10) і призначений для одного інструмента, ансамблю з декількох інструментів або оркестру.
1) Які інструменти виконували основну мелодію?
2) Чи вдалось вам почути гармонію, яка завжди супроводжувала мелодію?
3) В якому ладі прозвучала музика?
4) Який характер музичного твору?
5) Доберіть до характеристики слова, що найбільше відповідає цьому музичному твору: радісна, сумна; лірична, святкова, спокійна, схвильована, мелодійна,
6) Який настрій у вас викликає ця музика?
7) Опишіть "картину", яку ви уявляєте слухаючи цей твір?
8) Обери малюнок, який, на твою думку, найбільше підходить до музичного твору.
Вивчити пісню "Наша шкільна країна".
01.04.2021. Тема уроку. Світ вокальної музики
Завдання 1. Прослухайте музику Шуберта "Ave Maria"
та Каччині "Ave Maria"
Музика Шуберта
Музика Каччині
Завдання 2. Вивчити пісню "Прийди, прийди, весно красна..."
Пісня "Прийди, прийди, весно красна..."
Завдання 3. Поміркуй, чи співзвучний музичний твір Ф. Шуберта з живописними творами Рафаеля
08.04.2021. Тема уроку "Звучить хор"
Завдання 1. Прослухайте твори М.Глінка
М.Глінка "Венеціанська ніч", хор "Слався" із опери "Іван Сусанін"
1. В.якій манері було виконано кожен твір: народний, академічний, естрадний?
2. Які типи співацьких голосів вам вдалося розпізнати у цих творах?
3. Який із цих творів виконує більша кількість виконавців? Чому?
Завдання 2. Розгадай ребус.
1. В.якій манері було виконано кожен твір: народний, академічний, естрадний?
2. Які типи співацьких голосів вам вдалося розпізнати у цих творах?
3. Який із цих творів виконує більша кількість виконавців? Чому?
Завдання 2. Розгадай ребус.
15.04.2021 Тема. Музика та інші види мистецтва
Завдання1. Прослухай музику Л.Деліба "На вшпиньках" з балету "Сільвія"
Завдання 2. Розучування пісні "Школярі- школярики" О.Злотника
22.04.2021 Тема. Музика і слово.
У сиву давнину музику й література становили єдине ціле. Період їх виникнення як окремих видів мистецтва визначити важко, однак протягом останніх тисячоліть музика та література розвиваються у тісному взаємозв’язку. Найяскравіше це простежується у вокальних жанрах: пісня (народна або професійна), романс, кантата, ораторія та ін. Тут важливого значення набуває характер взаємодії поетичної та музичної інтонацій, поетичний метр (тобто розмір вірша) і музичний ритм.
. Літературні сюжети або персонажі часто надихають композиторів на створення програмної музики. Прикладом взаємозв’язку музики й літератури також вважають прозаїчні та поетичні твори, в яких розповідається про реальну або уявну музику чи розкривається зміст конкретного музичного твору і його вплив на слухача.
Завдання. Прослухай романс М.Глінки "Жайворонок"
- Яка музика звучала — вокальна чи інструментальна?
- Розкажіть про засоби музичної виразності романсу.
- Охарактеризуйте тембри співацьких голосів, які вам вдалося розпізнати. .
- Про що розповідав романс?
- Чи співзвучні у цьому творі музика та поезія? Обгрунтуйте свою думку.
Музичний словничок
Романс (у перекладі з іспанської — «романський») — одноголосний камерний вокальний твір з інструментальним супроводам.
Бесіда про особливості жанру романсу.
Романсами у середньовічній Іспанії називали світські пісні, які, на відміну від релігійних гімнів, виконували іспанською мовою, а не латинською.
Розквіт романсу як синтетичного музично-поетичного жанру припадає на другу половину XVIII ст. у Німеччині, Франції та Росії. В українській ліриці романс поширився на межі ХІХ-ХХ ст.
За формою романс подібний до пісні, але й має певні відмінності. У романсі допускаються відступи від основної мелодії, а приспів переважно відсутній. Пісня за характером може бути будь-якою, а романс — тільки ліричний.
Цікаво знати, що за допомогою слова ми пізнаємо зміст пісні, романсу, оди. А в поєднанні з іншими мистецтвами література та музика утворюють нові складні жанри, у створенні яких беруть участь декілька мистецтв; опера, оперета, мюзикл, балет та інші.
Виконання творчого завдання.
Завдання: розгляньте фотоілюстрації, розкажіть про те, що на них зображено. Поміркуйте, які саме види мистецтва поєднуються в балеті, опері та опереті
Оперета
Опера
Балет
Виконання творчого завдання.
Спробуйте свої сили в поетичній творчості. Складіть вірш, використовуючи подані слова: весна, зліта, квітуча, дітвора, прийшла, радіє, співа, душа, до сонечка.
А тепер створіть таку мелодію до цього вірша, щоб у вас вийшов романс. Він має бути ніжним, ліричним або задумливим. Доберіть потрібний лад, темп, ритм. У кого з вас вийде найкраще?
Завдання. Виконай пісню О.Злотника "Школярі-школярики"
16.04 Тема. Музика і візуальні види мистецтва.
Музика відображає не лише те, що ми чуємо, а й те, що бачимо, відчуваємо. Враження від побаченого поєднуються в нашій уяві з почутими враженнями, які ми співвідносимо за схожістю та контрастом. Звучання музичних інструментів різного тембру та в різних регістрах створюють зорові уявлення: високий ніжний голос флейти здається світлим, низьке звучання контрабаса – похмурим і темним.
Засоби виразності музичного та образотворчого видів мистецтв також мають спільні точки зіткнення: в образотворчому мистецтві вживають вираз «кольорова гама», а в музичному – «звукова палітра»; голосну силу звука (динаміку) в музиці іноді називають «яскравим звуком», а в живописі є «звучний колір». Також спільними є поняття «ритм», «композиція», тощо.
Ми відвідаємо чотири зали і в кожній ознайомимося з певним видом образотворчого мистецтва та особливостями його взаємозв’язку з музикою.
Живопис, як і музика, був і залишається незмінним супутником духовного життя людини. Музичні та живописні твори насамперед впливають на емоції, пробуджують спогади і почуття, розвивають уяву. Образ, створений художником на полотні, хвилює і захоплює, як акорд у музиці. І картина починає «звучати».
Великий італійський живописець, скульптор, архітектор і вчений Леонардо да Вінчі називав музику «сестрою живопису». Музика, як натхненний художник, може «намалювати» те, що ми бачимо в навколишньому світі. Іноді музичний твір народжується під враженням від справжнього живописного пейзажу. Тоді у звуковому полотні оживають не лише картини природи, а й настрій, думки, почуття художника. Сполучення кольорів у творах образотворчого мистецтва — один з найважливіших засобів виразності.
М.Мусоргський. П'єса №10 "Богатирські ворота" з фортепіанної сюїти "Картьинки з виставки"
- Яка музика звучала вокальна чи інструментальна?
- Про що розповідала тобі музика?
- Розглянь картину. Чим вона схожа із твором М.Мусоргського? Чи вдалось композитирові передати зміст картини за допомогою музичних звуків?
Художня мова скульптури – виразна, чітка об’ємно-пластична форма, через яку митець розкриває зміст твору, доносить до глядача свій задум. Скульптури виготовляють із бронзи, глини, каменю, дерева, і кожен матеріал допомагає втілити певний образ, передати рух або стан спокою. Отже, скульптурним зображенням можуть бути властиві динаміка, ритм, гармонія, що, безсумнівно, поєднує скульптуру з музикою.
- Яка музика звучала вокальна чи інструментальна?
- Про що розповідала тобі музика?
- Розглянь картину. Чим вона схожа із твором М.Мусоргського? Чи вдалось композитирові передати зміст картини за допомогою музичних звуків?
Художня мова скульптури – виразна, чітка об’ємно-пластична форма, через яку митець розкриває зміст твору, доносить до глядача свій задум. Скульптури виготовляють із бронзи, глини, каменю, дерева, і кожен матеріал допомагає втілити певний образ, передати рух або стан спокою. Отже, скульптурним зображенням можуть бути властиві динаміка, ритм, гармонія, що, безсумнівно, поєднує скульптуру з музикою.
- Яка музика звучала вокальна чи інструментальна?
- Які картини виникали в твоїй уяві під час слухання твору?
- Розглянь скульптуру. Поміркуй, чи можна її "оживити" за допомогою музики л.Боккеріні?
твори декоративно-прикладного мистецтва: вишиті рушники та картини, вироби з бісеру, глиняний розписаний посуд, килими, оздоблені різьбою дерев’яні вироби та багато іншого. Кожен із витворів мистецтва звучить по-особливому, в народних мотивах. Розгляньте ці візерунки. В них є ритм і настрій.
Розглянь малюнки й добери до зображених творів народних майстрів відповідну музику.
Розучування пісні «Пісенька друзів» з мультфільму «Бременські музиканти».
Розучування пісні «Пісенька друзів» з мультфільму «Бременські музиканти».
23.04 Тема. Музика в театрі
30.04 Музика в кіно
07.05 Тема. В ГОСТЯХ У ЦИРКУ.
ЗАВДАННЯ. Виконай пісню Є. Крилатова "Крилаті гойдалки"
14.05. Тема. МУЗИКА І ХОРЕОГРАФІЯ.
Хореографія- це мистецтво постановки танцю, послідовності кроків, рухів, фігур для створення найкращого сценічного ефекту.
Що тобі відомо про танці, назви яких записані нижче?
Гопак
Козочок
Тарантела
Вальс
Галоп
Полька
Метелиця
Аркан
1.Який сюжет можна уявити під цю музику?
2. Визнач характер мелодії твору.
3. Які інструменти звучали у цій танцювальній композиції?
4. Розкажи про засоби музичної виразності у цьому творі.
Завдання 2. Розучування пісні. І.Тарнавська "Світ шкільний"
21.05. ТЕМА. МУЗИКА ІЗ УЛЮБЛЕНИХ ДИТЯЧИХ МУЛЬТФІЛЬМІВ.
28.05 Музична Вікторина.
14.01.2021
ІІ семестр. Тема. Професійна музика.
Тема уроку "Скарбничка професіонала"
Відомий російський композитор Михайло Глінка
прагнув зробити свою музику близькою та
зрозумілою багатьом. Можливо, тому майже всі
його оркестрові твори написано на основі народних пісень
і танцювальних мелодій.
Завдання 1.
Прослухайте "Камаринська"оркестрову фантазію на 2 російські
теми
Завдання 2.
- Чи відчуваються в ній народні мелодії?
- Які засоби виразності використав композитор у творах, щоб наблизити симфонічну музику до народної?
- Чим особлива музика танцювальної «Камаринської»?
- Чи однакова за характером музика звучить упродовж твору?
- Як пов’язана між собою професійна та народна музика?
Завдання 3. Розучуємо пісню "Зимова пісенька" 21.01.2021
Тема уроку "Різновиди професійної музики"
Завдання 1.
- Визначте характер пісні. Що в ній є особливим?
- Як звучить пісня у виконанні Робертіно Лоретті?
- Охарактеризуйте «золотий голос» італійського хлопчика, підібравши відповідні слова.
- Як ви гадаєте, чому ця пісня стала надзвичайно популярною?
Завдання 2.
Повторити пісню "Зимова пісенька"
Немає коментарів:
Дописати коментар