7 клас

2022-2023 навчальний рік
ІІ семестр
Новаторство в музичному мистецтві.
Урок 32. Тема: "Сучасна танцювальна музика" (10.05.2023)
Урок 31. Тема уроку: "Електронна музика та її інструменти" (03.05.2023)
Урок 29. Тема уроку: "Історія рок-опери" (19.04.2023)
Урок 22. Тема уроку. "Диско" (22.02.2023)
Урок 21. Тема уроку: "Популярні ВІА" (15.02.2023)
Урок 20. Тема уроку: "Популярна музика - зіркові імена" (08.02.2023)
Урок 19. Тема уроку: "Історія рок музики" (01.02.2023)
Урок 17. Тема уроку: "Джаз" (18.01.2023)
Урок 16. Тема уроку: Сучасна музика. Стилі та напрями. (26.12.2022) 

Тема І семестру:
 "Музичне мистецтво у нашому житті"

Урок 4. Тема уроку "Аранжування академічної музики" (26.09.2022)

Давайте пригадаємо основні види музичних інструментів.

Духові інструменти: сопілка, флейта, кларнет, віолончель.

Струнні інструменти: віолончель, скрипка, контрабас, арфа.

Ударні інструменти: барабан, бубон, литаври, малий барабан.

Клавішні інструменти: акордеон, клавесин, фортепіано, піаніно, рояль, клавікорд.


Розрізняють аранжування народної музики та аранжування академічної музики. Працюючи над обробкою музичного твору, аранжувальник використовує той вид аранжування, який допоможе найкраще зберегти композиторський задум. Так можуть змінюватись гармонія , тембр, темп, інші засоби виразності, інколи додаються вступ, кода (завершення твору) тощо.

 АКАДЕМІЧНА МУЗИКА - це тип музики, що належить до писемної композиторської традиції та використовує сформовані в 17-19 століттях музичні форми і жанри, інструментарій і традиції виконавства. Протиставляється розважальній і народній музиці.

Термін «академічна музика» є спорідненим із терміном «класична музика».

АКАДЕМІЧНИЙ СТИЛЬ - це стиль у мистецтві що відповідає традиціям, стійким правилам та встановленим зразкам, які пройшли випробування часом.


Мабуть, ви помічали, що після обробки твору склад інструментів, на яких виконують композицію, може бути абсолютно іншим. Це приклад оркестрування.

Інструментування (оркестрування) — це переведення музики з одного інструментального складу на інший, в якому зберігається задум композитора. Так, вокальні твори перетворюються в інструментальні, а сольні (наприклад, написані для фортепіано) — на оркестрові чи ансамблеві номери тощо.



Аранжування академічної музики — це видозмінення творів академічної класичної музики шляхом зміни деяких засобів виразності та додавання нових фрагментів твору. Існує кілька різновидів академічного аранжування: інструментальне, вокальне (хорове) й електронне. 


В.А. Моцарт. Симфонія №40, 1 частина у виконанні естрадно-симфонічного оркестру під керівництвом П. Моріа (Франція).





  • Розкажіть про своє враження від прослуханого твору.
  • У чому, на вашу думку, унікальність звучання оркестру?
  • Охарактеризуйте темброву палітру та засоби музичної виразності твору.
  • Яка мелодія першої частини симфонії?

  • Порівняйте звучання класичного симфонічного оркестру та оркестрування Поля Моріа для естрадно-симфонічного оркестру.



Поль Моріa (фр. Paul Mauriat)— франц. композитор, аранжувальник і диригент, який став відомим завдяки своїм аранжуванням для Шарля Азнавура. У його доробку є багато аранжувань відомих світових шедеврів.





В сучасному світі з'явився новий термін  "КАВЕР".


З англійської cover version – нове виконання,

іноді в оригінальній переробці, музикантом чи
колективом раніше відомої авторської музичної

композиції, шлягеру тощо. Виконання кавер-

версії може повністю імітувати оригінал або

радикально відрізнятися від нього.

До вашої уваги кілька кавер-версій класичного твору В.А. Моцарта "Симфонії №40"








2. Виконайте пісню "Червона рута". 






Урок 3. Тема "Знайомтесь - аранжування"   (19.09.2022)

А ЧИ ЗНАЄШ ТИ, ЩО МУЗИЧНІ ТВОРИ МОЖУТЬ ЗМІНЮВАТИСЯ ЙОТРИМУВАТИ НОВЕ ЗВУЧАННЯ? СЬОГОДНІ МУЗИКА ВІДКРИЄ ТОБІ СЕКРЕТИ
АРАНЖУВАННЯ.

Чи доводилося вам чути музичні твори, які зазвичай виконують хорові колективи, але також часто вони звучать в інструментальному виконанні?


Такі перетворення бувають як з народною музикою, так і з класичними творами. Музичні твори можуть змінюватися й отримувати нове звучання. Сьогодні музика відкриє вам секрет цього перетворення - аранжування.






У наш час шедеври світової класики часто виконують на електронних інструментах і переробляють за допомогою комп’ютерних програм. Улюблені мелодії, спрощені чи ускладнені, насичені сучасними ритмами, змінюються так, що іноді їх неможливо упізнати.


СИНТЕЗАТОР  - електронний музичний інструмент.







Цікаво знати, що з Японії до нас прийшло


мистецтво аранжування квітів, яке має назву


ікебана (живі квіти).





Розгляньте зображення ікебани та порівняйте цей букет зі звичайним. Чим квіткове аранжування нагадує музичне?

ПРОСЛУХАЙТЕ І ПОРІВНЯЙТЕ МУЗИЧНІ ОБРАЗИ
ТВОРУ ВИДАТНОГО КОМПОЗИТОРА ЛЮДВІГА
ван БЕТХОВЕНА





  • Розкажіть про свої враження від прослуханої музики.
  • Як змінилися звучання і характер твору після аранжування?
  • Охарактеризуйте засоби музичної виразності кожного твору.
  • Які інструменти створили неповторний музичний образ у кожному творі?
  • Чим відрізняється звучання музичних інструментів від звучання синтезатора?





Розучіть пісню "Червона рута"
















Урок 2. Тема "Пісні рідного дому" (12.09.2022)




1. Ознайомтесь з темою уроку.
2. Прослухайте пісні: "Червона рута", "Одна калина", "Україночка", "Смерека". 
3. Вивчіть пісню "Музика рідного дому". 









Урок.1 Тема "Музична культура рідного краю". (05.09.2022)





1. Ознайомтесь з темою уроку.
2. Прослухайте твір Л.Ревуцького симфонія "2 фінал 3ч. 
     Дайте відповіді на питання.
3. Розучіть пісню О.Злотникова "Музика рідного дому".














Урок. Тема уроку "Сучасна танцювальна музика", 

"Електронна музика та інструменти" (26.05.2022)















1. Ознайомитись з темою уроку.
2. Повторити пісню "Край мій рідний край"




Урок. Тема уроку: "Музика з телеекрану" (19.05.2022)





1.Ознайомитись з темою уроку.
2. Розучити пісню "Край мій рідний край"


Урок. Тема уроку "Історія рок-опери" (12.05.2022)





1. Ознайомитись з темою уроку.

2. Розучити пісню "Києве мій"


Урок. Тема "Телемюзикл" (05.05.02022)

1. Ознайомтесь з темою уроку.



2. Повторіть пісню "До серця України"





Урок. Тема уроку "Мюзикл" (28.04.2022) 


1. Ознайомитись з темою уроку.




2. Ознайомитись та розучити пісню "До серця України"



Урок. Тема уроку "Музика театру" (21.04.2022)


1. Ознайомитись тільки з темою уроку.

2. Повторити пісню "Господи, помилуй нас"




Урок. Тема уроку "Барди" (14.04.2022)


1. Ознайомтесь з темою уроку.
2. Розучіть пісню "Господи, помилуй нас"



Урок. Тема уроку "Шансон" (07.04.2022)


1. Ознайомитись з темою уроку.
2. Вивчити пісню "Пісня про рушник" муз. П.Майбороди, сл. А.Малишко




Урок . Тема уроку "Диско" (31.03.2022)




1. Ознайомитись з темою уроку.
2. Виконати пісню "Вчора".





Урок. Тема уроку "Популярні ВІА"  (24.03.2022)



1. Ознайомитись з темою уроку. 




2. Розучити пісню "Вчора".  










Урок 20. Тема уроку "Історія рок-музики"



Повторіть пісню "Рок-н-рол"

Виконайте пісню "Рок-н-рол" караоке.



Урок 19. Тема уроку "Рок-н-рол" (03.02.2022)



Прослухайте тему уроку та розучіть пісню "Рок-н-рол".




Урок 15. Тема уроку "Сторінками Євробачення" (16.12.2021)




Вивчити пісню "Троє білих коней"




Урок 10. Тема уроку "Традиційна обробка народної інструментальної музики" (11.11.2021)




Урок 9. Тема уроку "Традиційна обробка народної пісні".

(08.11.2021)

Урок 8. Тема уроку "Аранжування поліфонічних творів. Урок узагальнення знань" (04.11.2021)




















Урок 5. Тема уроку "Аранжування народної музики" (30.09.2021)

Часто популярна народна пісня або мелодія народного танцю отримують нове звучання у творах композиторів: операх, симфоніях, сюїтах, концертах. Чим відрізняється аранжування народної музики від академічної? Сьогодні ми спробуємо це дослідити. 

Завдяки варіюванню , інструментуванню та стилізації народна музика може змінити своє звучання. Аранжувальник по-своєму трактує гармонію, ритм, динаміку, складає композицію на основі одного чи декількох народних творів.
Народні пісні й танці зберігають національний колорит, якщо виконуються оркестром чи ансамблем народних інструментів , але звучать по-новому у виконанні симфонічного оркестру.

Спробуйте порівняти оригінальну народну мелодію пісні-танцю зі звучанням композиції в аранжуванні А.Дворжака.

Українська народна пісня -танець шумка у виконанні капели бандуристів. на (на 2.02 хвилині )


А.Дворжак. "Слов'янські танці" №2 ("Українська думка") у виконанні симфонічного оркестру. (на 5.06 хвилині)

1. розкажіть про свої враження від прослуханої музики.
2. Який народний танець ви уявили, слухаючи мелодію шумки?
3. Які засоби музичної виразності допомогли композитору передати націонпльний колоритм танцю?
4. Охарактеризуйте музичні образи авторської композиції.

Шумка- український народний пісня-танець, подібна до коломийки, зі жвавим темпом.


Аранжування народної музики- це обробка творів народної музики(пісень, танців тощо) шляхом зміни деяких засобів виразності та додавання нових фрагментів музичного твору. 

Прикладом аранжування українського народного танцю гопак є епізод з лірико-комічної опери відомого композитора М.Мусоргського "Сорочинський ярмарок" (за повістю М.В.Гоголя). Після смерті композитора  над "Сорочинським ярмарком" працювали А.Лядов, Ц.Кюї та інші.

Послухайте український народний танець гопак в оригіналі та в аранжуванні М.Мусоргського. 




Розучування пісні. "Україна" (слова і музика Т.Петриненка)



23.09.2021 
Тема уроку "Аранжування академічної музики"

    Розрізняють аранжування народної музики та академічної музики. Працюючи над обробкою музичного твору, аранжувальник використовує той вид аранжування, який допоможе найкраще зберегти композиторський задум. Так можуть змінюватися гармонія, темп, тембр, інші засоби виразності.
     Академічна музика  - це тип музики, що належить до писемної композиторської традиції та використовує сформовані в ХVII-ХIХ століттях музичні форми і жанри, інструментарій і традиції виконавства. Протиставляється розважальній і народній музиці.
 Термін "академічна музика" є спорідненим із терміном "класична музика"


    Академічний стиль-стиль у мистецтві, що відповідає традиціям, стійким правилам та встановленим зразкам, які пройшли випробування часом. 
Інструментування (оркестрування) - це переведення музики з одного інструментального складу на інший, в якому зберігається задум композитора. Так вокальні твлри перетворюються в інструментальні, а сольні (наприклад, написані для фортепіано) - на оркестрові. 

Аранжування академічної музики- це видозмінення творів академічної класичної музики шляхом зміни деяких засобів виразності та додавання нових фрагментів твору. Існує кілька різновидів академічного аранжування: інструментальне, вокальне (хорове), електронне.

Прослухайте. В.А.Моцарт. Симфонія №40, 1 частина у симфонічного оркестру та у виконанні естрадно-симфонічного оркестру під керівництвом Поля Моріа. 



Розучування пісні "Червона рута".
















12.03   Тема. Барди 




Прослухайте бардівські пісні  Булат Окуджава "Молитва Франсуа Війона"


Олег Мітяєв  "Изгиб гитары жёлтой"


Едуард Драч "Б’ють пороги"


Вивчити пісню. Т.Петриненко "Господи, помилуй нас"

19.03   Тема. Звучить авторська бардівська пісня. Урок узагальнення знань.

Завдання 1. Прослухайте авторські бардівські пісні. 


Завдання 2. 
- Які особливості авторського стилю вам вдалося розпізнати?
- Які особливості авторської пісні було відчутно у творах?
- Які пісні вам сподобались? Обгрунтуйте свій вибір.

Завдання 3. Розгадай ребус.




30.03.2021  Тема. Музика театру.




   06.04.2021     Тема. Мюзикл.


 


13.04.2021   Тема. Телемюзикл.









20.04.2021    Тема. Історія рок-опери





30.04   Тема.  Музика з телеекрану 




07.05  Тема. Електронна музика та її інструменти.




14.05. Тема. Сучасна танцювальна музика.




21.05    Жанри і напрямки електронної музики



28.05   Підсумковий урок






12.01.2021.


Тема. "Новаторство в музичному мистецтві"

Тема уроку "Сучасна музика. Стилі та напрямки" 





Завдання 1. Переглянути відео урок.

Завдання 2. Вивчити пісню "Хуртовина".



19.01.2021

Тема уроку "Джаз"




Завдання 1. Переглянути відео уроку "Джаз".

Завдання 2. Повторити пісню "Хуртовина".













Немає коментарів:

Дописати коментар